Noordoost-Amerika

Een jaar na onze eerste Amerika reis keren we weer terug naar de VS. Ook dit jaar moet ik weer het Experimental Biology congres bezoeken, alleen dit jaar vind het plaats aan de oostkant van het land, namelijk in Boston. Een paar dagen voor ons vertrek naar Boston werd een aanslag gepleegd tijdens de Boston marathon. Op het moment dat we vertrokken waren de dader nog niet gevangen.

We beginnen de reis dus  met een weekje Boston. Daarna pakken we de trein naar New York en Washington. In Washington halen we een huurauto op en rijden we via verschillende parken en een stukje Canada weer terug naar Boston om vanuit daar weer naar huis te vliegen. Onze globale route staat in het kaartje hieronder.

Afbeelding1

Vrijdag 19  april
Aangekomen in Boston! De vlucht is goed gegaan, en we zijn ook snel door de douane kunnen lopen. Alleen duurde het even voor we onze koffers hadden (waarschijnlijk omdat we zo vroeg op Schiphol waren). Daarna door naar Alamo om de auto op te halen. We hebben de kleinste variant, hoewel dat voor Nederlandse begrippen een normale auto is. Een Hyundai Accent. Toen op weg naar het hotel, we kwamen wel heel veel politieauto’s onderweg tegen en het centrum was opvallend rustig. Maar bleek later dat ze de tweede verdachte van de bomaanslagen gevonden hadden. Net nog even iets gegeten en nu gaan slapen (hier is het pas 21 uur).

Zaterdag 20 april
Vanmorgen eerst geprobeerd een beetje uit te slapen, maar dat wil nog niet echt lukken met die uren tijdsverschil. Daarna gaan ontbijten in het hotel. Hotel is trouwens wel leuk, is een rond hotel en we hebben een kamer waar je een apart zitgedeelte hebt en een aparte slaapkamer. Blijkbaar was het gebouw vroeger een gashouder, dus er zit wel wat geschiedenis achter. Na het ontbijt zijn we richting Cambridge gereden en hebben we een bezoek gebracht aan de campus van Harvard, waar we een rondleiding hebben gehad over “Harvard yard”. Alleen het parkeren daar was belachelijk duur (24 dollar voor 2 uur!). Daarna zijn we naar het congrescentrum gereden om te registreren voor het congres (vandaag was nog niet veel te doen) en zijn we een stukje door het centrum gelopen, toen begon de zon te schijnen. ’s Ochtends regende het eerst nog maar dat was rond 11 uur weg. Qua temperatuur is het vergelijkbaar met NL, rond de 15 graden ofzo (ze zeggen hier alles in Fahrenheit ). Na gelopen te hebben zijn we nog even naar de supermarkt geweest en hebben we wat gegeten bij Applebees.

IMG_5099 (Kopie) IMG_5103 (Kopie) IMG_5111 (Kopie)

Zondag 21 april
Nou vandaag ben ik de hele dag op het congres geweest. Antoine heeft de auto bij het congrescentrum neergezet en is toen naar Fenway Park gelopen. Onderweg is hij langs de plek van de bommen gekomen. Hoewel de straat nog afgesloten was, lagen er wel veel bloemen. Daarna heeft hij een rondleiding gehad in Fenway Park (stadium van de Red Sox, het honkbalteam van Boston) en is hij via de Esplanade teruggelopen. Verder moest ik van hem nog vermelden dat hij koffie gedronken heeft bij Cheers, van de tv-serie.

IMG_5161 (Kopie) IMG_5165 (Kopie) IMG_5172 (Kopie) IMG_5180 (Kopie) IMG_5187 (Kopie)

Maandag 22 april
Vandaag zijn we eerst samen naar het uitzichtpunt van Boston gelopen: de Prudential Tower. Om daar te komen kwamen we langs de straat waar de bomaanslagen zijn geweest, waar veel bloemen lagen maar minstens net zoveel cameraploegen stonden. Vanuit de toren had je wel zicht op de straat, maar veel was er niet te zien. Ook op de andere delen van Boston had je een mooi uitzicht. Daarna ben ik naar het congres gegaan en heeft Antoine nog wat gelopen in Boston zelf.

IMG_5200 (Kopie) IMG_5196 (Kopie) IMG_5189 (Kopie)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dinsdag 23 april
Vandaag is niet veel te melden, het is een vieze regenachtige dag in Boston. Antoine is vanmorgen naar de USS Constitution (een schip) geweest waar hij een rondleiding heeft gehad en daarna heeft hij nog Bunker Hill Monument beklommen, maar het uitzicht was niet om over naar huis te schrijven. Begin van de middag had ik vrij en hebben we een paar uurtjes rondgelopen door Franklin’s Park Zoo, een kleine dierentuin voor zo’n grote stad, maar toch wel aardig. Er was bijna niemand dus konden we rustig alles bekijken. Nu regent het nog harder en gaan we maar eens langzaam planning maken voor de komende dagen (het weer zou beter worden..).

IMG_5240 (Kopie) IMG_5245 (Kopie) IMG_5258 (Kopie)

Woensdag 24 april
Vandaag was de laatste ochtend van het congres Antoine is erg verkouden dus is vanmorgen nog even in het hotel gebleven. In de middag hebben we samen de Freedom Trail gelopen. Dat is een wandeling langs allemaal historische punten in Boston, aangegeven door een rode lijn op de grond. Aan de oostkant van de VS is iets meer geschiedenis dan aan de westkant, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een Europese stad. Het is wel leuk om de dingen uit films als National Treasure hier terug te zien. Vandaag was het heerlijk weer, niet te veel wind en toch lekker warm. Aan het einde van de wandeling zijn we met de watertaxi terug gekomen, waardoor we mooi uitzicht hadden op de skyline van Boston.

IMG_5134 (Kopie) IMG_5137 (Kopie) IMG_5138 (Kopie) IMG_5267 (Kopie)  IMG_5269 (Kopie) IMG_5141 (Kopie) IMG_5290 (Kopie) IMG_5292 (Kopie) IMG_5295 (Kopie) IMG_5330 (Kopie) IMG_5328 (Kopie)

Donderdag 25 april
Vandaag alweer de laatste dag in Boston. We zijn vandaag naar Cape Cod gegaan, het schiereiland waar veel mensen uit Boston hun vakantie/weekend doorbrengen. Het was eigenlijk niet heel bijzonder, vooral veel stranden en vuurtorens. Maar het valt te begrijpen dat het er erg druk is in de zomer. Vandaag was het ook wel lekker weer, maar nog niemand was in het water te vinden. Morgen vertrekken we richting New York.

IMG_5335 (Kopie) IMG_5347 (Kopie) IMG_5360 (Kopie) IMG_5352 (Kopie)

Vrijdag 26 april
Zo ons hotel in New York rekent 11 dollar per dag voor internet, daar doen we dus niet aan mee en daarom probeer ik het even via het gratis internet in de lobby. Wanneer dat niet lukt lezen jullie dit bericht pas over 5 dagen. Nou, vandaag was vooral een reisdag. Vanmorgen hebben we de auto ingeleverd, even scannen en we konden weglopen. We waren veel te vroeg op South Station in Boston, maar beter te vroeg dan te laat. Onze trein vertrok om 11 uur en ruim 4,5 uur later kwamen we aan in New York. Pff, wat een verschil met Boston. Toen we de trein uitkwamen konden we al geen roltrap of iets dergelijks vinden dus hebben we de koffers een paar trappen op moeten dragen. Gelukkig was het hotel dichtbij het station. Dat is ook een behoorlijk verschil met Boston. Dit is net een gevangeniscel, zeer klein. Waar we in Boston 2 tv’s hadden, hebben we hier 1 klein ouderwetse (niet dat we ernaar kijken, maar het gaat om het idee). Het uitzicht is op kantoorgebouwen, maar goed  we zullen toch vooral onderweg zijn. Omdat het empire state building om de hoek ligt besloten we om dat alvast te bezoeken. Gelukkig was de rij niet heel lang en konden we eigenlijk gelijk doorlopen en een paar minuten later stonden we op de 86ste verdieping met een uitzicht over Manhattan. Toch wel indrukwekkend…

IMG_5381 (Kopie) IMG_5379 (Kopie) IMG_5367 (Kopie) IMG_5388 (Kopie)

Zaterdag 27 april
Het internet in de lobby deed het niet dus gebruiken we de gratis Wifi van de plek waar we ons ontbijt halen. Vandaag was weer een zonnige dag, we hebben vooral veel gelopen. Eerst richting Flatiron Building. Daarna richting 42nd street, waar we eerst bij Grand Central Terminal binnen zijn gegaan. Daarna nog langs het drukke Times Square. Vervolgens naar de pier 83 gelopen waar we een cruise om het hele eiland hebben gedaan, waarbij we uitzicht hadden op het Vrijheidsbeeld. We kunnen helaas niet het eiland van het Vrijheidsbeeld en ook niet Ellis Island bezoeken, deze zijn nog steeds gesloten vanwege de schade die hurricane Sandy heeft veroorzaakt. Daarna zijn we naar Rockefeller center  gegaan en op Top of The Rock geweest waardoor we een mooi avonduitzicht hadden op het Empire State Building.

IMG_5409 (Kopie) IMG_5412 (Kopie) IMG_5416 (Kopie) IMG_5420 (Kopie) IMG_5469 (Kopie) IMG_5471 (Kopie) IMG_5499 (Kopie) IMG_5509 (Kopie) IMG_5531 (Kopie)

Zondag 28 april
Vanmorgen hebben we eerst lekker ontbeten in de buitenlucht in 1 van de vele parkjes hier. Moet wel zeggen dat er overal prachtige tulpen staan (misschien wel om toch de Nederlandse wortels van de stad te herdenken). Daarna zijn we naar Lower Manhattan gegaan, waar we door Battery Park hebben gelopen. Ook hebben we de “Charging Bull” gezien bij Wall Street, maar daar stond zo’n enorm lange rij om ermee op te foto te gaan dat het al moeilijk was om een foto te maken van het alleen de stier. Vervolgens hebben we het WTC Memorial gezocht, dat was erg indrukwekkend. Op de plekken waar vroeger de torens stonden is een soort “waterval gemaakt met op de randen de namen van alle mensen die zijn overleden. Er is ook een soort parkje, uiteindelijk komen er nieuwe gebouwen omheen te staan, waarvan 2 al (bijna) af zijn. Toen zijn we nog richting Brooklyn Bridge gelopen, de brug is echter ingepakt (net zoals Trinity Church en St Patrick’s Cathedral), waardoor hij niet zo mooi is als normaal. Vandaag was het nog goed weer, morgen gaat het waarschijnlijk regenen.

IMG_5544 (Kopie) IMG_5546 (Kopie) IMG_5549 (Kopie)IMG_5560 (Kopie) IMG_5567 (Kopie) IMG_5568 (Kopie) IMG_5582 (Kopie)

Maandag 29 april
Vandaag was het weer inderdaad iets minder dan de afgelopen dagen, het miezerde een beetje. We hebben de metro naar Central Park gepakt en daar hebben we ’s morgens rondgelopen. Natuurlijk op zoek gegaan naar het standbeeld van Balto (ik was vroeger fan van die tekenfilm over het waargebeurde verhaal in Nome, Alaska) en dat ook gevonden. ’s Middags hebben we het American Museum of National History bezocht, dat langs Central Park ligt. Een vrij groot museum met allemaal mooie diorama’s van zoogdieren van de wereld maar ook van volkeren.. Ook zijn we nog naar een show  geweest over de “geboorte en dood van sterren”, dat was wel indrukwekkend gemaakt in een koepel.  We zijn ook nog op de foto gegaan met Teddy Rooseveld (en nee, hij praatte niet terug zoals in Night at the museum).

IMG_5597 (Kopie) IMG_5601 (Kopie) IMG_5609 (Kopie) IMG_5619 (Kopie) IMG_5622 (Kopie) IMG_5629 (Kopie)

Dinsdag 30 april
Vandaag hebben  we het rustig aan gedaan. We hebben eigenlijk alles wat we wilden zien gezien en hebben vandaag gebruik gemaakt van onze laatste voucher van de NY Citypass, we zijn naar Metropolitan Museum of Art geweest. Dat was toch iets groter dan verwacht, we hebben daar een paar uurtjes rondgelopen en van allerlei kunstvoorwerpen gezien. Daarna hebben we door Central Park gewandeld naar het standbeeld van Alice in Wonderland. Ook heeft Antoine nog even met een bootje over 1 van de vijvers gezeild. Het was weer heerlijk weer vandaag, benieuwd wat het morgen in Washington gaat brengen!

IMG_5657 (Kopie) IMG_5664 (Kopie) IMG_5667 (Kopie) IMG_5678 (Kopie) IMG_5681 (Kopie)

Woensdag 1 mei
Vandaag was weer vooral een reisdag, zo’n  3,5 uur van NY naar Washington. Ons hotel ligt gelukkig vlakbij het station, dus dat was snel gevonden. Het hotel ligt ook vlakbij het Capitool, dus hebben we even een rondje om het Capitool gelopen. Vanaf Capitool ook uitzicht op het de Mall, die er toch wel erg lang uitzag. Morgen gaan we de monumenten verkennen met een Nederlandse vrouw die hier woont. Owja, ons hotel heeft ook een eigen Irish pub/restaurant, daar was het eten (en het bier volgens Antoine) wel goed!
IMG_5684 (Kopie) IMG_5700 (Kopie)

Donderdag 2 mei
We hebben vandaag heel wat kilometers gemaakt maar ook veel gezien. We hadden om half 10 afgesproken met onze gids voor vandaag: Petra Engle. We zijn eerst rond het Capitool gelopen en hebben de Library of Congress bezocht (ook binnen). Daarna zijn we via Chinatown, het FBI gebouw naar onze lunchplek gelopen. Was een leuke plek en de serveerster was echt superlief, toen ze hoorde dat we toeristen waren kregen we een toetje met daarop welcome van haar cadeau om ons welkom te heten in Amerika. Na de lunch zijn we naar het Witte Huis gegaan, maar helaas geen Obama gezien. Daarna langs alle monumenten: Tweede Wereldoorlog, Vietnam monument en het Lincoln monument (dat was wel indrukwekkend), Korea Monument, Martin Luther King monument, Rooseveld monument en als laatste Jefferson Monument. Wel indrukwekkend om dat allemaal in het echt te zien! Er zit ook heel veel symboliek in al die monumenten. Morgen hebben we  eerst ’s morgens een rondleiding in het Capitool en dan gaan we een paar musea bezoeken (bijna alle musea zijn gratis hier..).

IMG_5716 (Kopie) IMG_5719 (Kopie) IMG_5727 (Kopie) IMG_5738 (Kopie) IMG_5747 (Kopie) IMG_5761 (Kopie) IMG_5768 (Kopie) IMG_5777 (Kopie) IMG_5788 (Kopie) IMG_5796 (Kopie) IMG_5804 (Kopie) IMG_5813 (Kopie)

Vrijdag 3 mei
Onze dag bestond vandaag vooral uit in rijen staan, door security checks gaan en “oude” dingen bekijken waarvan je geen foto’s mocht nemen. We begonnen met een rondleiding het Capitool. Het was heel druk, het is schoolreisjesseizoen dus er staan steeds overal enorme groepen kinderen met begeleiders. Maar evengoed was het Capitool zeer indrukwekkend, we mochten in de Rotunda (de koepel) waar je eigenlijk wel uren kon kijken naar alle tekeningen (Amerikaanse revolutie, onafhankelijksstrijd etc..). Ook mochten we nog een andere kamer in (vroegere house of representatives) waar nu beelden stonden. Elke staat mag 2 beelden in het Capitool plaatsen, ze mogen zelf weten van wie. Sommige beelden komen niet van een staat maar zijn op verzoek van de Senaat gemaakt, zoals het nieuwste beeld: Rosa Parks (de vrouw die weigerde achter in de bus te gaan zitten). Onze gids vertelde dat het congres deze week “vakantie”  had en dat het dus mogelijk was om de House of Representatives the bezoeken, daar vergaderen alle afgevaardigden van de staten (elke staat heeft er 2). Maar je mocht er geen foto’s nemen, dat was wel jammer, maar toch sjiek om eens te zien (leek kleiner dan op tv).

IMG_5833 (Kopie) IMG_5837 (Kopie)

Daarna even teruggelopen naar het hotel (je mocht geen water meenemen in het Capitool) en toen zijn we naar de National Archives gelopen. Hier stond ook een enorme rij en we moesten natuurlijk weer door Security maar eenmaal binnen zijn we naar de belangrijkste documenten die ze daar hebben gaan kijken: de originele Constitution of the USA, Bill of Rights en The Declaration of Independance. Natuurlijk mochten daar ook geen foto’s worden gemaakt want de documenten zijn zeer kwetsbaar (eigenlijk was alleen de constitution goed leesbaar). Daarna zijn we naar de Old Postoffice gelopen, daar is een toren waaruit je op de Mall uitkijkt, maar het viel eigenlijk een beetje tegen. Er was wel mooi uitzicht via Pensylvannia Avenue op het Capitool (dat is ook de route van de president op inauguratiedag).

IMG_5849 (Kopie)

Vervolgens zijn we naar de American Museum geweest, hier waren exposities over de burgeroorlog maar er was ook iets over de First Ladies, de verschillende serviezen die de vrouwen hadden in hun tijd in het Witte huis maar ook jurken waren er te bewonderen, waaronder de jurk van Michelle Obama die ze droeg tijdens de inauguratie in 2009. Ook was in dit museum de originele Star Spangled Banner (vlag) te bewonderen (waar natuurlijk weer geen foto’s van gemaakt mochten worden), een enorm grote vlag die ooit wapperde op een fort waar ik de naam niet meer van weet, maar waar ze toen het volkslied over geschreven hebben.

IMG_5852 (Kopie) IMG_5853 (Kopie)

Als laatste zijn we nog naar het Air en Space Museum geweest. Hier waren ook veel dingen te bewonderen: The spirit of St Louis (vliegtuig waarmee Lindenbergh de oceaan overgevlogen is), het originele vliegtuig van de Wright brothers en nog wel meer.

IMG_5862 (Kopie) IMG_5865 (Kopie)

Zaterdag 4 mei
Vanmorgen was het tijd om de auto op te halen. Dit keer is het een Ford Escape 2013 editie. We zijn eerst in Washington nog gestopt bij het Marine Monument, een standbeeld van het planten van de vlag op het Japanse eiland Iwo Jima. Vervolgens zijn we doorgereden naar Lancaster waar we bij het Amish Country House and Farm een tour hebben gedaan, eerst door Amish huis (met uitleg over de kleren en het huisindeling etc) en daarna door het landschap. We hebben veel boerderijen gezien en ook een paar buggy’s langs de weg. Veel Amish waren op het land aan het ploegen met een stuk of 5 paarden voor de ploeg. Maar het is een beetje oneerbiedig om daar foto’s van te maken (ze hebben dat ook liever niet), dus dat heb ik maar niet gedaan. Alleen een paar overzichtsfoto’s van het landschap. Op de farm waar we de rondleiding hadden wel een paar foto’s gemaakt (dat was toch voor toeristen en geen echte bewoonde farm meer).

IMG_5885 (Kopie) IMG_5892 (Kopie)

Zondag 5 mei
Terwijl ik dit schrijf zit ik op een hotelkamer met een prachtig uitzicht op de Niagara watervallen die nu alle kleuren van de regenboog krijgen. Het was een lange rit, maar uiteindelijk kwamen we tegen 4 uur aan en passeerden we de grens met Canada, dus dit bericht is niet uit Amerika maar uit Canada (weer een stempel erbij in het paspoort).  Blijkbaar hebben we een “falls view” kamer wat dus betekent dat we een goed uitzicht op de watervallen hebben! We hebben ook nog even langs de watervallen gelopen, ze zijn toch wel echt groot en produceren veel mist en nevel. Het dorpje erom heen is een beetje toeristentrekker met casino’s en torens en andere dingen om geld uit de zakken te kloppen. Maargoed, nu het donker is worden de watervallen verlicht en vanuit de kamer kunnen we dan mooi bekijken. Eerst waren ze wit, toen rood, toen blauw en nu worden ze langzaam paars. Morgen keren we weer terug naar de VS.

IMG_5911 (Kopie) IMG_5930 (Kopie) IMG_5959 (Kopie)

Maandag 6 mei
We zijn weer vertrokken uit Canada en weer terug in de VS. Onze eerste stop was het prachtige Letchworth State Park. Waar 3 mooie watervallen de bewonderen zijn die een kloof hebben gemaakt in het landschap (ook wel de Grand Canyon van het oosten genoemd). Prachtige natuur (er vlogen een paar kalkoengieren rond) en goed weer (bijna 30 graden).

IMG_5971 (Kopie) IMG_5984 (Kopie) IMG_5995 (Kopie) IMG_5985 (Kopie)

Daarna doorgegaan naar het circuit van Watkins Glen international zodat Antoine daar 3 rondjes op mocht rijden. Weliswaar achter de safety car en met niet al te hoge snelheid, maar het gaat om het idee.

IMG_6021 (Kopie) IMG_6030 (Kopie)

Dinsdag 7 mei
We zijn vanmorgen iets later vertrokken en rechtstreeks naar ons hotel in The White Mountains gereden. Daar is het toeristenseizoen nog niet begonnen want alles is een beetje verlaten. De sleutel voor onze kamer hing zelfs aan de deur omdat er niemand op kantoor was. Het is wel een mooi gelegen motel, er loopt een rivier achterlangs. Helaas is het goede weer ook afgelopen, morgen zou het gaan regenen. Ach ja, we kunnen niet altijd geluk hebben.

Woensdag 8 mei
Vandaag zijn we de dag begonnen met een ochtendwandeling van een kilometer of 3 naar de Flume Gorge. Helaas was deze nog niet helemaal open omdat er nog ijs in de kloof lag maar je kon wel eromheen lopen en bovenaan de waterval bekijken. In het park lagen ook nog een paar covered bridges en mooie rivieren.

IMG_6052 (Kopie) IMG_6066 (Kopie) IMG_6091 (Kopie)

Daarna zijn we doorgereden naar Mt Washington, de hoogste berg van New Hampshire, die we met de auto konden beklimmen. Helaas, ook hier was de weg nog niet volledig opengesteld vanwege het weer dus mochten we maar tot de boomgrens rijden (ongeveer de helft), we hebben wel een certificaat en een sticker gekregen met “this car climbed mt Washington”. Toen nog via de Kancamagus Highway teruggereden en een keer gestopt bij de Sabbaday Falls. Hoewel het begin van de dag nog goed weer was (rond de 25 graden) begon het op een gegeven moment bewolkt te  worden en terwijl we op de Kancamagus reden begon het opeens hard te regenen, maar een paar minuten daarna was het weer goed. Morgen gaan we weer vertrekken naar ons 1 na laatste hotel.

IMG_6098 (Kopie) IMG_6107 (Kopie)

Donderdag 9 mei
Vandaag zijn we vertrokken uit de White Mountains richting de kust. Het weer werd er niet beter op, een paar regenbuien en vooral bewolkt. Aangekomen in Bar harbor is het behoorlijk mistig en zie je niks van de kust, hopelijk wordt dat morgen beter.. Bij ons verblijf in het hotel hadden we 1 diner in de Bar harbor Inn erbij,  een ietwat sjieker restaurant met uitzicht op de oceaan (nu dus niet want het was mistig). Natuurlijk staat er veel kreeft op de kaart, maar beiden hebben we toch maar iets anders gekozen. Morgen gaan we het park verkennen, hopelijk zit het weer een beetje mee dan want het zijn vooral vergezichten op de oceaan en de vele eilandjes die hier zo mooi moeten zijn.

IMG_6134 (Kopie) IMG_6129 (Kopie)

Vrijdag 10 mei
Vanmorgen opgestaan en helaas nog steeds mistig. Toch vol goede moed begonnen aan de tocht naar Acadia National Park, blijkt dat dit nog niet open is door “budget cuts” van de regering. Het gaat pas over 2 weken in zijn geheel open, nu is alleen een klein gedeelte van de “scenic drive” open.  Dus dat stukje hebben we maar gedaan. Daarbij kwamen we langs Sandy Beach, waar niet veel van te zien was door de mist en langs Thunder Hole. Dit was wel spectaculair (hoewel ook voor de rest niet veel te zien door de mist). Af en toe werd de zee zeer ruig en dan kwamen de golven heel hoog. Antoine heeft dat gefilmd want dat heeft op film meer effect dan op foto. Ik had alleen een keer geluk dat ik net weg was anders had ik een golf water over me heen gekregen. Daarna zijn we maar  het  eiland rondgereden. Meer binnenlands werd het helderder en nog warmer ook, zodra we weer meer naar de oceaan reden werd het weer mistiger. We eindigden in Bar Harbor, de grotere plaats hier, en hebben daar wat rondgelopen.

IMG_6156 (Kopie) IMG_6170 (Kopie) IMG_6184 (Kopie) IMG_6201 (Kopie)

Zaterdag 11 mei
Vanmorgen hoorden we dat de Cadillac Mountain road van Acadia Park vandaag open ging, dus hebben we eerst deze weggenomen om te kunnen genieten van het uitzicht van de hoogste berg van het eiland. Helaas reikte het uitzicht niet verder dan 5 meter want het was heel erg mistig op de top, maar toch ook een aparte ervaring. Daarna zijn we doorgereden naar ons laatste hotel. Dat ligt langs het Old Orchard Beach, maar het is niet echt strandweer (regenachtig). We zijn wel nog naar de vuurtorens van Cape Elisabeth gereden, de misthoorn daar werkten ook goed, wat een geluid zeg! Dadelijk kunnen  we al inchecken en morgen kunnen we rustig naar Boston rijden, auto inleveren en vliegen. Dit zal wel het laatste berichtje zijn tot we jullie weer zien in Nederland.

IMG_6206 (Kopie) IMG_6220 (Kopie) IMG_6222 (Kopie)

Nabeschouwing

Onze tweede ervaring met Amerika. De oostkant is toch heel anders dan de westkant. Vorig jaar hebben we veel verschillende natuurgebieden gezien. Dit jaar hebben we meer grote wereldsteden bezocht. Hoewel het heel indrukwekkend was om deze te zien, hebben wij toch meer met de natuur. Één van de hoogtepunten van de reis was dan ook het bezoek aan Letchworth state park, wat een prachtige natuur was het daar. Maar toch waren de steden ook heel indrukwekkend. Boston zat net in een rouwperiode vanwege de aanslagen, in New York herken je alle plekken van films en series en Washington heeft veel geschiedenis. Twee keer Amerika in twee jaar, maar we hebben nog lang niet alles gezien, dus wie weet komen we ooit nog eens terug!